266 800Kč

1973 Kabriolet
Mercedes-Benz SL450

Přidáno: 23 února, 2021
Detaily vozu
Stav tachometru 219736 km
Karosérie Kabriolet
Typ paliva Benzín
Motor 4520 ccm
Výkon 165 kW
Převodovka Automatická
Pohon Zadní
Barva Bílá
Registrace N/A
Stock id 3194
VIN:
Výbava
  • Man.klimatizace
Doplňující informace


V roce 1971 končí výroba „Pagody“ a na trhu se objevuje třetí generace modelové řady SL. Mercedes s označením R107 v případě SL, tj. Roadstery a C107 SLC v případě automobilů s karoserií Coupe a motorem V8 a objemem 3,5 L, proto měl označení SL 350, tato jednotka měla výkon 197 koní . V roce 1972 obsadil 3. místo v anketě o automobil tohoto roku. V roce 1972 byly modely vydány také pro americký trh, který nesl stejné označení jako evropský 350SL, ale pod jejich kapoty bylo srdce 4,5 L V8, které dostalo oficiální označení až v roce 1973. Ve stejném roce vypukla palivová krize, a proto Mercedes představil šestiválcové jednotky s označením SL280 pro roadstery a 280 SLC pro kupé, měly kapacitu 2,8 l. Oficiálně tyto motory nebyly exportovány do USA, ale existovaly takzvané „vlastní dovozy“. V roce 1975 došlo ke změně mechanické povahy, byly instalovány katalyzátory, které minimálně snížily výkon. V září 1977 byly představeny modely 450SL 5.0 a 450SLC 5.0 s gumovými předními a zadními spoilery, které byly schváleny pro mistrovství světa v rally 1978. O dva roky později byly vyřazeny jednotky 350SL, 450 SL a 450SL 5.0, které byly nahrazeny 380 SL namísto 350 SL a v modelech 450 SL a 450 SL 5.0 byl představen model 500 SL a šest řádků jednotka zůstala nezměněna až do roku 1985.První jednotka byla k dispozici pouze v Evropě, takže v USA byla nejvýkonnější jednotka, která byla k dispozici, pouze 3,8 l. Toto zpomalení trvalo až do roku 1985, kdy byla jednotka 2,8 l R6 nahrazena jednotkou R6, ale 3,0 l, 380 SL byl nahrazen motorem 4.2 L V8, modelem 420 SL. Jednotka 500 SL byla ve státech zakázána, ale nákupy těchto modelů byly prováděny v šedé zóně, aby se tomu zabránilo v roce 1986, byla představena verze s motorem V8 a objemem 5,6 L, která kvůli převládající emisní limity na těchto trzích, bylo zpřísněno a navzdory větší kapacitě byl výkon slabší, takže nejvýkonnější jednotkou za celé období byl V8 5.0L. Americká verze se mimo jiné lišila od evropských: světlomety (americká verze měla kvůli předpisům čtyři kulaté světlomety s omezeným výkonem), od roku 1974 byly nárazníky v amerických verzích odděleny od karoserie o 8 palců kvůli novým bezpečnostní předpisy. Zajímavým faktem bylo, že do roku 1980 byla automatická převodovka standardně třístupňová a na přání čtyřstupňová a v roce 1980 byla standardně používána. Navíc, volba pro roadstery byla tvrdá střecha. Vůz prošel v roce 1985 drobnými vizuálními vylepšeními, ale celkový vzhled vozu byl v letech 1971 až 1989 konzistentní, čímž se stal druhou generací po třídě G, která se vždy vyráběla.



Model, který nabízíme, je Mercedes R107 450SL z první výrobní série a první rok, kdy byl 4,5litrový motor označen podle objemu, dříve to bylo 350 SL a objem byl 4,5 litru. Vůz má evropské nárazníky - na v té době ještě nebyly žádné nárazníky. USA vstoupilo až v roce 1974).


Vůz je vybaven motorem o objemu 4500 ccm s elektronickým vstřikováním paliva, který byl později nahrazen mechanickým vstřikováním k-jetronic.


Auta jsou mechanicky účinná, mají soft-top a hard-top ve velmi dobrém stavu.


Pravé dveře a pravý zadní blatník (po srážce), sedadla a menší střediska koroze vyžadují opravu.